Er zijn een aantal redenen waarom je er als bedrijf voor kan kiezen om een design thinking bureau in te schakelen. Je kan namelijk de verschillende mogelijkheden ontdekken van nieuwe technologieën en de markt waar zij zich bevinden. Je moet in de technologie wereld altijd op de hoogte blijven van ontwikkelingen en hoe je daarmee om kunt gaan. Design thinking is daar een goede oplossing voor. Deze manier van denken kan je verschillende perspectieven bieden om op de juiste manier met de nieuwe technologie om te gaan en hiermee te experimenteren.
Geen tijd kwijtraken
Een andere reden voor het inschakelen van een design thinking bureau is het feit dat je niet te veel tijd kwijt wil zijn aan het ontwikkelen van ideeën maar juist aan de slag wilt gaan met prototyping. Design thinking is een manier van denken waarbij je snel een groot aantal tastbare ideeën genereert waarmee je aan de slag kunt tijdens het prototypen. Hierdoor hoef je niet keer op keer te investeren in prototypes waar je misschien niks aan hebt. Om te zorgen dat je de kosten zo laag mogelijk houdt, kan je ook investeren in design thinking training voor je personeel zodat er niet elke keer een bureau ingeschakeld hoeft te worden.
Het belang van prototyping
Wat hier mooi bij past is dat je ervoor wil zorgen dat je medewerkers professionele design thinkers worden. Dit wil zeggen dat zij vanuit zichzelf aan de slag kunnen met deze manier van denken en zo aan de slag kunnen om tastbare producten te maken. Hierdoor wordt er bij het bedrijf minder tijd besteed aan het rond gooien van ideeën en meer tijd besteed aan het ontwikkelen van tastbare, bruikbare items en prototypen. Om innovatie te stimuleren kan het bijna cruciaal zijn dat er gewerkt kan worden met design thinking en dat dit op de juiste manier kan worden toegepast.
Innovatie en inzichten
Met design thinking kan er een beter inzicht in de doelgroep ontstaan, wat weer erg bruikbaar is bij het uittesten van verschillende ideeën. Dit kan ook een goede reden zijn om te kijken naar een investering, of in een bureau of in een trainingsprogramma. Als bedrijf wil je natuurlijk dat de nieuwe diensten of producten goed aansluiten bij de wensen van je klant. Het nut van nieuwe producten en diensten is dat je je klant zo goed mogelijk kan bedienen en dat je zo veel mogelijk voor ze kan betekenen. Dit vraagt er wel om dat je een goed inzicht hebt in de verlangens en belangen van je klanten.