Universal Music Canada (UMC) heeft Craig ‘Big C’ Mannix gepromoveerd tot Vice President, Black Music.
In zijn nieuwe rol zegt UMC dat Mannix “de inzet van UMC voor zwarte muziek zal blijven steunen met een geïntegreerde benadering van marketing en A&R”.
Mannix was voorheen Senior Director, Urban Marketing.
UMC zegt dat zijn uitgebreide portfolio een A&R-opdracht omvat om Black Music gecreëerd door Canadezen te ontdekken, ondertekenen en ondersteunen, terwijl hij de teams blijft leiden die verantwoordelijk zijn voor binnenlandse en internationale Black Music-marketing.
Mannix trad voor het eerst toe tot UMC in 2021 om de het marketingteam voor stedelijke muziek van het bedrijf.
Als onderdeel van het eerstelijnsmarketingteam van UMC zegt het bedrijf dat Mannix “zorgt voor een gedurfde en innovatieve benadering van de marketingstrategie”.
Hij sluit zich aan bij de A&R-afdeling “om artiestenprojecten direct vorm te geven en te beïnvloeden”, voegt UMC eraan toe, en is belast met het ondertekenen en ontwikkelen van zwarte Canadese artiesten.
Op het A&R-front rapporteert Mannix aan Jeffrey Remedios, Chairman & CEO, Universal Music Canada, en zal hij worden ondersteund door het interne A&R-team van het bedrijf en wat volgens UMC een vertrouwd team van externe consultants is”.
UMC, een steunpilaar in de industrie sinds het begin van de jaren 90, zegt dat Mannix een “cruciaal onderdeel” is geweest van de carrières van Canadese artiesten zoals K-os, Kardinal Offishall, Choclair en Pressa, en wereldwijde campagnes heeft geleid voor enkele van de grootste namen in muziek.
Naast zijn werk in de muziek is Mannix een van de oprichters van Advance, het Canadese Black Music-bedrijfscollectief, is hij medevoorzitter van de raad van bestuur van het Remix-project, zit hij in de raad van bestuur voor Roy Thompson en Massey Hall, en vertegenwoordigt Canada in de Universal Music Group’s Task Force for Meaningful Change.
“De impact van Craig op het UMC is onmetelijk geweest.”
Jeffrey Remedios, Universal Music Canada
Jeffrey Remedios, voorzitter en CEO, Universal Music Canada, zei: “De impact van Craig op het UMC is onmetelijk geweest. Hij heeft vanaf het begin een best-in-class binnenlands marketingteam opgebouwd, leidt campagnes met impact en markeert geschiedenis die primeurs maakte voor artiesten als Savannah Rik, Preston Pablo, en nog veel meer.
“Craig is een echte pionier – op tOp grond van zijn decennialange marketingervaring is hij een slimme, scherpe en veelgevraagde A&R-adviseur. Met deze nieuwe rol hij is goed geplaatst om het voortouw te blijven nemen bij het vormgeven van de toekomst van de zwarte muziekcultuur in Canada.”
“In mijn 30-jarige ervaring in deze business, heb ik nog geen muziekbedrijf zien doen wat we doen, en ik ben ongelooflijk trots om het Black Music-team te leiden.”
Craig ‘Big C’ Mannix
Mannix toegevoegd: “Bij het UMC bouwen we aan een afdeling die marketing en A&R voor Black Music volledig integreert. In mijn 30 jaar ervaring in deze business, heb ik nog geen muziekbedrijf zien doen wat we doen, en ik ben ongelooflijk trots om het Black Music-team te leiden.
“Ik ben een marketeer geweest, en ik ben een A&R-manager geweest, en ik zou niet enthousiaster kunnen zijn om beide te gaan doen met een echt samenhangende aanpak. Zwarte muziek drijft deze industrie en Canada is de thuisbasis van enkele van de meest getalenteerde artiesten ter wereld. Bedankt aan Jeffrey en het team voor de kans om dit tot leven te brengen.”Muziekbedrijf wereldwijd