Of we het nu leuk vinden of niet, de afgelopen twee jaar waren bijzonder ingrijpend voor werkgevers en werknemers. De pandemie moedigde ons allemaal aan om goed na te denken over wat het werkelijk betekent om een effectieve kantoorruimte te hebben. Deze verschuiving in denken moedigde sommige bedrijven aan om hun werknemers volledig over te zetten naar een volledig externe werkomgeving, terwijl anderen in plaats daarvan een hybride kantoorontwerp hebben aangenomen om werken op afstand en persoonlijk samen te laten werken.
Als uw bedrijf een verhoogd maar gezellig hybride kantoorontwerp wil integreren in zijn commerciële kantoorruimtes, hebben we een paar belangrijke punten om te overwegen. Uitgerust met de juiste commerciële interieuraccenten, zal uw kantoorruimte ongetwijfeld een hoger niveau van geluk en productiviteit bij werknemers aanmoedigen. Dit zijn de drie belangrijkste gebieden waarop we ons moeten concentreren om uw perfecte informele hybride commerciële ruimte te creëren.
Comfortabel en functioneel meubilair
Als het gaat om het meubilair dat u kiest, houd dan twee woorden in gedachten: comfort en functionaliteit.
Overweeg om banken, zitzakken en sta-bureaus toe te voegen om een ruimte te creëren die zowel comfortabel is als bevorderlijk voor de productiviteit. Houd bij het selecteren van meubelstukken rekening met de verschillende behoeften van uw medewerkers. Als u bijvoorbeeld werknemers heeft met rugklachten, zouden ergonomische stoelen een doordachte en behulpzame ontwerpkeuze zijn.
Maak speciale werkruimten
De indeling van uw kantoorruimte moet zowel samenwerking als individueel werk aanmoedigen om zoveel mogelijk werkstijlen en situaties mogelijk te maken. Creëer speciale ruimtes voor vergaderingen in kleine groepen en voor individuele werkstations. Je kunt zelfs stukken zoals sectionals en planten gebruiken om verschillende gebieden voor verschillende taken te creëren. Als u werknemers heeft die op afstand werken, zorg er dan voor dat u een speciale werkruimte voor hen instelt, zodat ze het gevoel hebben dat ze deel uitmaken van het team, zelfs als ze niet op kantoor zijn.
Krijg technisch inzicht
Om een echt hybride kantoorruimte te creëren, moet u investeren in de juiste technologie om te integreren in uw kantoorruimtes. Videoconferentiesystemen zijn essentieel om in contact te blijven met externe medewerkers en klanten. Zorg er daarnaast voor dat uw wifi-netwerk betrouwbaar en snel is, zodat iedereen verbonden kan blijven, ongeacht waar ze werken.
Een informele, hybride kantoorruimte kan het beste van twee werelden bieden voor werknemers die de helft van hun tijd persoonlijk moeten samenwerken met hun collega’s en de andere helft van hun tijd op afstand moeten werken. Met deze tips in gedachten, heeft u een geweldige voorsprong bij het opzetten van uw bedrijf voor succes door middel van het ontwerp.
Elk merk is echter anders en interieurontwerp kan ingewikkeld zijn om precies goed te krijgen. U bent misschien een volledig afgelegen bedrijf dat op zoek is naar een getalenteerde interieurontwerper om werknemers te helpen bij het ontwerpen van hun thuiskantoorruimtes. Je bent misschien een merk dat de traditionele, persoonlijke kantoorruimte van maandag tot en met vrijdag waardeert en mensen enthousiast wil maken om weer naar kantoor te komen. Je kunt een mix van beide zijn of helemaal in een ander rijk. Wat uw doelen ook zijn, wij zijn van mening dat het cruciaal is om met een commercieel interieurontwerpteam, zoals het onze hier bij Planning Interiors, te praten over het samenstellen van de meest effectieve ruimte voor uw werknemers om in te gedijen.
Geïnteresseerd om met onze bekwame ontwerpers te praten over een aankomend project? We helpen u graag. Bel ons op (470) 545-4906 of vul ons contactformulier in en een van onze teamleden zal spoedig contact met u opnemen.