Werken op afstand wordt steeds gebruikelijker. Vroeger waren werkdagen op afstand een zeldzaamheid, gereserveerd voor ziektedagen of slecht weer. Nu wordt werken op afstand snel de norm.
Met een stijging van thuiswerken jobs is een kritische blik op je werkplek essentieel. Bovendien is het de moeite waard om ervoor te zorgen dat u over de beste kantoorbenodigdheden beschikt voor productiviteit en ergonomie, aangezien u meer tijd op uw thuiskantoor zult doorbrengen.
Hier gaan we in op de beste manieren om uw kantoor in te richten om de productiviteit te verhogen zonder concessies te doen aan comfort en gemak. Dus zonder verder oponthoud, laten we er meteen in springen.
Plan tijdige pauzes
Langdurig zitten kan uw lichaam belasten. Een manier om deze stress te verminderen, is door tijdens je werkdag pauzes te nemen.
Een tijdje in dezelfde houding zitten zonder een pauze te nemen, kan de bloedcirculatie belemmeren, waardoor het nemen van een pauze des te belangrijker is voor uw lichamelijke gezondheid.
Een manier om jezelf aan te moedigen om gedurende de dag korte pauzes te nemen, is door pauzes aan je agenda toe te voegen. U kunt handmatige meldingen instellen of elke 25 minuten herhalende meldingen ontvangen.
Het nemen van pauzes van 3 tot 5 minuten gedurende de dag zal zowel fysieke als mentale stress verminderen en je helpen om op de lange termijn productiever te worden.
Vermijd onhandige houdingen
Als jouw bureau op afstand niet ergonomisch is ontworpen, zult u waarschijnlijk veel houdings- en lichaamsproblemen krijgen. We hebben allemaal de verkeerde kant op geleund achter ons bureau en voelden het de volgende dag, laat staan dat we dag in dag uit aan een oncomfortabel bureau werkten.
Hier zijn een paar tips om een ongemakkelijke houding en lichamelijke belasting tijdens het werk te voorkomen:
- Je monitor moet op armlengte afstand van je staan en gekanteld zijn, zodat je omhoog kijkt naar het scherm.
- Uw stoelhoogte moet uw knieën op heuphoogte plaatsen.
- Door uw polsen en handen op of onder elleboogniveau te houden, kunt u de carpale tunnel bestrijden.
- Als u vaak aan de telefoon bent, gebruik dan een headset in plaats van de telefoon tussen uw hoofd en schouders te wiegen.
- Meet om ervoor te zorgen dat er voldoende ruimte is voor uw knieën, dijen en voeten.
Werk bij optimale temperatuur en verlichting
Onderzoekers van het Lawrence Berkley National Laboratory de ideale temperatuur gevonden voor optimale productiviteit op de werkplek tot 71 of 72 graden Fahrenheit.
En wat verlichting betreft, is het bekend dat weinig licht slaperigheid veroorzaakt, en harde verlichting kan problemen veroorzaken zoals migraine en vermoeide ogen.
Als je de verlichting in je kantoor wilt optimaliseren, ga dan voor heldere en koele tinten en investeer in blauwlicht-onderdrukkende brillen of filters op je computer. Dit kan helpen om vermoeide ogen te verminderen en ongewenste hoofdpijn te voorkomen terwijl u aan het werk bent.
Investeer in ruisonderdrukkende hoofdtelefoons
Lawaai is voor velen van ons een grote afleiding, vooral bij werken op afstand. Hoewel veel kantoren zijn ontwikkeld om geluid van buitenaf te verminderen, zijn onze huizen soms maar zo goed ontworpen. Bovendien is het toevoegen van geluid soms onvermijdelijk voor mensen die thuis werken terwijl ze voor kinderen of huisdieren zorgen.
Volgens BIAMP verliest de Europese Unie jaarlijks £ 30 miljard als gevolg van werkdagen en productiviteit veroorzaakt door blootstelling aan overmatig lawaai.
We verwachten natuurlijk niet dat je alle productiviteitsverliezen van de hele EU oplost; in plaats daarvan kan investeren in ruisonderdrukkende apparaten uw kantoor op microschaal ten goede komen.
Hoewel er tal van ruisonderdrukkende hoofdtelefoons op de markt zijn (zoals de Sony WH-1000XM5, Sennheiser Momentum 4en Bose 700), zijn er andere manieren om uw kantoor geluiddicht te maken. Geluidsisolatieschuim kan bijvoorbeeld wonderen doen in een kleine kantoorruimte en fungeren als een manier om jezelf te isoleren van de drukte van de buitenwerel
Houd uw werkstation schoon en georganiseerd
Hoewel een rommelig werkstation een teken kan zijn van goed werk, kunt u, als uw werkstation constant in de “chaosmodus” staat, vast komen te zitten in een onproductieve lus. Door het aantal afleiding aan uw bureau te verminderen, kunt u zich gemakkelijker met uw werk bezighouden.
Haal eerst alles van je bureau wat je niet direct nodig hebt voor je werksessie. Hoewel dit in het begin misschien moeilijk is, moet u precies zijn in uw schoonmaak. Onthoud dat je altijd dingen aan je bureau kunt toevoegen terwijl je werkt.
Zodra u de snuisterijen, de bekers van ‘s werelds beste externe medewerker en meer van uw bureau hebt verwijderd, kunt u uw essentiële items ordenen zodat u ze in een oogwenk kunt vinden.
Als u een “uit het oog, uit het hart”-persoon bent, probeer dan uw schrijfwaren, technologie, opbergartikelen en meer overzichtelijk op uw bureau te bewaren. Op die manier kunt u profiteren van een georganiseerde ruimte zonder uw workflow bij het zoeken naar een paperclip te vertragen.
Tijd blokkeren voor taken
Een van de nadelen van werken op afstand is dat al je afleiding thuis binnen handbereik is. Als gevolg hiervan is het gemakkelijk om uw werktijd te besteden aan onbelangrijke dingen.
Als je een productief persoon vraagt hoe ze productief blijven wanneer ze op afstand werken, verwijzen ze waarschijnlijk naar de tijdblokkeringstechniek.
Hoewel de tijdblokkeringstechniek geavanceerd klinkt, is het enige wat je nodig hebt om tijd vrij te maken voor essentiële taken in je agenda om de aandacht te krijgen die ze verdienen. Van het noteren van vergadertijden tot het organiseren van uw pauzes naast het doen van de afwas, u vermindert afleiding en verhoogt de productiviteit door uw tijd te blokkeren.
Stel duidelijke grenzen in voor uw werkplek
Het moeilijkste van het bijhouden van een schema is om je eraan te houden. Zorg ervoor dat je de tijdvakken respecteert die je voor die dag hebt gereserveerd en maak anderen duidelijk dat je het druk hebt.
U kunt bijvoorbeeld uw collega’s of familieleden vertellen dat u elke dag van 10:00 uur tot 13:00 uur uw diepe werksessies hebt, zodat ze u tijdens die uren niet storen.
Onderbreek je diepe werksessie niet als je een belangrijk bericht te versturen hebt. Door uw bericht in Routine’s te plaatsen universele inboxkunt u uw kennisgeving verzenden zonder uw huidige workflow te onderbreken.
Natuurlijk zijn er nog tal van andere organisatietips en -trucs om uw workflow te optimaliseren. Toch zijn dit geweldige startpunten om u te helpen de productiviteit te maximaliseren terwijl u op afstand werkt.
Shiva Prabhakaran is een groeiprofessional en schrijver, met als belangrijkste interesses productgestuurde groei, design, crypto en startups. Hij schrijft regelmatig voor Routine over productiviteit en werkplek-apps.
Mogen we deze andere productiviteitsartikelen aanbevelen voor uw leesplezier?
Wat bedrijven kunnen doen om FlexScheduling te laten werken
De beste ergonomische kantoorkrukken 2022
De kracht van erkenning: 5 manieren om de tevredenheid van medewerkers te verbeteren